۲۸ فروردین ۱۳۹۳، ۱۱:۰۱
کد خبر: 81126174
T T
۰ نفر
توجه به سبك زندگي اسلامي سبب تقويت بنيان خانواده‌ها مي‌شود

شاهرود - ايرنا - كارشناس خانواده و استاد دانشگاه گفت : توجه به سبك زندگي اسلامي و باورها و اعتقادات ديني سبب تقويت و قوام خانواده‌ها مي‌شود.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومي سپاه شاهرود حجت‌الاسلام ' حسين دهنوي ' در همايش ازدواج كه با همكاري بسيج دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي شاهرود برگزار شد افزود : اسلام توجه ويژه‌اي به ازدواج دارد و به فرموده پيامبر اكرم (ص) ازدواج سنت ايشان است و هر كس ازدواج كند دين خود را كامل كرده است.

وي خاطرنشان كرد : ازدواج سبب مي‌شود بسياري از بي‌عفتي‌ها و ناهنجاري‌ها و بي‌بندباري‌ها در جامعه نباشد و ارتباطات با توجه به قوانين الهي و اسلامي در بين افراد برقرار باشد.

اين كارشناس خانواده و استاد دانشگاه خاطر نشان كرد : غربي‌ها با توجه به دين مبين اسلام و توجه آن به اسلام براي جلوگيري از انحطاط جامعه امروز بنيان خانواده‌ها را هدف قرار داده‌اند.

وي تصريح كرد : دشمنان ما فهميده‌اند كه اگر مي‌خواهند جامعه‌اي را از بين ببرند بايد به بنيان‌هاي آن جامعه دسترسي پيدا كند و با تغيير بنيان خانواده‌ها ،بتوانند فرهنگ جامعه را تغيير دهند.

دهنوي بيان كرد : بايد به سبك زندگي اسلامي و الهي توجه كنيم و بدانيم كه سبك زندگي اسلامي سبب جلوگيري از بسياري از مشكلات در خانواده و جامعه خواهد شد.

وي با اشاره به فرهنگ ازدواج غربي در جامعه گفت : ارتباط اينترنتي و همچنين پيامكي و چت در جامعه ما بسيار رواج دارد و اين سبب شده كه افراد بدون شناخت با يكديگر ارتباط برقرار كنند و سبب افزايش طلاق در جامعه شود.

كارشناس خانواده و استاد دانشگاه بيان كرد : جوانان ما بايد با توجه به دستورات الهي قرآن و احكام متعالي اسلام در مورد ازدواج، بنيان‌هاي خانواده خود را مستحكم كنند.

وي از ماهواره به عنوان بدترين وسيله ارتباطي در جهان نام برد و گفت : متاسفانه ماهواره ابزار قدرتمند بيگانگان براي تاثيرگذاري بر بنيان خانواده‌ها شده است و تلاش دارد اين بنيان را از پايه متزلزل و نابود كند.

وي با بيان اينكه بايد خود كنترلي را تقويت كنيم، گفت : تقوا يعني كنترل خود از گناهان مختلف كه سبب انحطاط جامعه مي‌شود و ما بايد به اين موضوع بيشتر دقت كنيم.

همايش و كارگاه با موضوعات مختلف پيرامون ازدواج و معيارهاي ازدواج و ازدواج و روابط قبل از آن با حضور استاد حجت‌الاسلام دهنوي در سالن ذغال سنگ البرز شرقي و آمفي تئاتر دانشگاه علوم پزشكي شاهرود در سه نوبت، باحضور خانواده‌ها ، دانشجويان و فعالان فرهنگي برگزار شد./1

7265/1496/608